[00:46] SteffenP (~steffen@fortuna.bingo-ev.de) left irc: "http://www.bomberclone.de"
[03:37] ojh (~omer@208-45-98-80.eugn.qwest.net) joined #rocklinux.
[03:38] SteffenP (~steffen@fortuna.bingo-ev.de) joined #rocklinux.
[03:54] SteffenP (~steffen@fortuna.bingo-ev.de) left irc: "http://www.bomberclone.de"
[06:13] ojh (~omer@208-45-98-80.eugn.qwest.net) left #rocklinux.
[07:32] madtux (~mike@65.182.14.165) joined #rocklinux.
[07:32] <madtux> hi
[07:48] <blindcoder> moin madtux 
[07:50] <madtux> hello blindy
[07:50] <blindcoder> damn, it's Saturday and I woke up at 7 AM :(
[07:53] <madtux> welcoem to my world..
[07:54] <blindcoder> heh
[07:54] <blindcoder> well, at lesat I got lots of time today now :)
[07:59] <blindcoder> cotton can sure store a _lot_ of water...
[08:39] madtux (~mike@65.182.14.165) left irc: "Leaving"
[11:09] mnemoc (~amery@200.75.27.37) left irc: Read error: 60 (Operation timed out)
[11:11] mnemoc (~amery@200.75.27.15) joined #rocklinux.
[11:45] treo (~xfman@D813e.d.pppool.de) joined #rocklinux.
[11:45] <treo> moin ^^
[12:11] SerWou (~SerWou@lafilaire-3-82-224-107-105.fbx.proxad.net) got netsplit.
[12:12] SerWou (~SerWou@lafilaire-3-82-224-107-105.fbx.proxad.net) returned to #rocklinux.
[12:14] <netrunne1> re
[12:14] Nick change: netrunne1 -> netrunner
[12:27] blindcod1r (~blindcode@dsl-213-023-155-058.arcor-ip.net) joined #rocklinux.
[12:28] blindcoder (~blindcode@dsl-082-082-094-230.arcor-ip.net) left irc: Nick collision from services.
[12:28] Nick change: blindcod1r -> blindcoder
[12:44] kasc_ (kasc@dsl-082-083-128-153.arcor-ip.net) joined #rocklinux.
[12:48] <SerWou> Hello the Chan
[12:55] kasc (kasc@dsl-082-083-151-016.arcor-ip.net) left irc: Read error: 110 (Connection timed out)
[12:55] Nick change: kasc_ -> kasc
[12:58] SerWou (~SerWou@lafilaire-3-82-224-107-105.fbx.proxad.net) got netsplit.
[12:58] SerWou (~SerWou@lafilaire-3-82-224-107-105.fbx.proxad.net) returned to #rocklinux.
[13:24] treo (~xfman@D813e.d.pppool.de) left irc: "safe the Planet, kill yourself"
[13:33] <tfing> blindcoder: i am doing a build of xorg682
[13:34] <tfing> just had to remove sparc-bus-26headers.patch for the moment
[13:39] <blindcoder> tfing: yeah, that's where I was stuck, too
[13:39] <blindcoder> just wanted to make lunch first :)
[14:43] <tfing> blindcoder: i just did a Create-PkgUpdPatch, Download, svn del sparc-bus-26headers.patch, Create-Errlist -remove xorg, Build-Target
[14:43] <tfing> the stage 5 went fine and it is now in stage 9
[17:16] <owl> moin
[17:23] <owl> hm. is there a way to connect two pcs over paralel-ports?
[17:24] <fake> of course
[17:24] <fake> PLIP
[17:24] <owl> hm. k. .oO( plip is already in the kernel...) 
[17:24] <owl> and... then - minicom, yes?
[17:25] <blindcoder> ifconfig I'd say
[17:26] <owl> huh? which device? 
[17:28] <owl> don't say plipN or something...
[17:28] <fake> sure.
[17:29] <owl> haha. now i've got the chance to cry. thx ;) 
[17:29] <blindcoder> why?
[17:29] <owl> (there is no such device... ) 
[17:29] <owl> (and: yes i am sure that it's in my kernel)
[17:29] <fake> owl: maybe - just maybe - you need to configure it.
[17:30] <fake> like, which parallel port to use, how fast, ...
[17:30] <fake> s,fast,slow,
[17:30] <blindcoder> fake: let's say speed :)
[17:32] <owl> hmm. dumb question: where? 
[17:53] <owl> grmpf. *shooting person who gave me the pc*
[18:19] <owl> wtf do they get 'plip1' from? : http://www.willemer.de/informatik/unix/liplip.htm
[18:20] <blindcoder> owl: could parallel port support?
[18:20] <blindcoder> configured it as stated?
[18:21] <owl> blindcoder: yes...
[18:22] <blindcoder> /dev/printers/0 available and known to work?=
[18:23] <owl> known to work? dunno... dmesg tells me at least that plip0 is available and so
[18:23] <blindcoder> *sigh*
[18:24] <blindcoder> you _do_ _not_ know if the parport works but are furios that plip0 doesn't?
[18:24] <owl> well... how should i verify? buying a lpt-printer or crap or what?
[18:25] <blindcoder> first, stop using words like crap or I stop talking
[18:25] <blindcoder> thank you very much
[18:25] <owl> crap. crap. crap.
[18:25] <owl> better?
[18:25] <blindcoder> bye
[18:26] <owl> hrhr. poor blindy
[19:05] mnemoc (~amery@200.75.27.15) left irc: "leaving"
[19:24] <netrunner> tiramisu finished.
[19:26] <netrunner> owliwutzlidutzli :)
[19:27] <owl> netrunner: *kick* *stealing tiramisu* :p
[19:27] <netrunner> owl: shall I add up the calories for you?
[19:27] <netrunner> owl: 1kg mascarpone, 8 eggs, 0,5kg powdered sugar ...
[19:28] <owl> netrunner: nope. just give me the tiramisu :p
[19:28] <netrunner> oh, forgot that geek girls don't care about calories :)
[19:29] <owl> well... not counting them, but trying not to become too fat ;p
[19:40] mnemoc (~amery@200.75.27.62) joined #rocklinux.
[19:40] <netrunner> hi mnemoc :)
[19:40] <owl> hi mnemoc 
[19:56] [anders-mcafee] (~snafu@82-68-84-57.dsl.in-addr.zen.co.uk) joined #rocklinux.
[21:21] netrunne1 (~andreas@pD9E8CAB0.dip0.t-ipconnect.de) joined #rocklinux.
[21:23] SteffenP (steffen@pD9E5029A.dip.t-dialin.net) joined #rocklinux.
[21:23] <netcrow> hi SteffenP 
[21:24] <SteffenP> hi netcrow 
[21:27] <owl> could someone please verify something=?
[21:30] <owl> .oO( hm. whole channel sleeping?  *starting terror-ping* )
[21:37] netrunner (~andreas@pD9E8CC6A.dip0.t-ipconnect.de) left irc: Read error: 110 (Connection timed out)
[21:42] <owl> is the terrorcom webserver with status-query available?
[22:55] treo (~xfman@D813e.d.pppool.de) joined #rocklinux.
[22:55] <treo> tag
[22:56] <owl> hi treo 
[23:16] SteffenP (steffen@pD9E5029A.dip.t-dialin.net) left irc: Remote closed the connection
[23:27] SteffenP (steffen@pD9E5029A.dip.t-dialin.net) joined #rocklinux.
[00:00] --- Sun Feb 13 2005